Total Pageviews

Tuesday, November 2, 2010

Kau fikir FREE ke???

hooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooiiiiiiii
korang-korang yang masih tidur! aku perlu untuk kejutkan korang!
aku perlu sentap pemikiran korang and aku sendiri!
adakah kita hidup di dunia nie FREE????

tarik nafas dalam-dalam...dalam lagi..ok kene bayar tak?
pandang betul-betul tiap huruf yang aku taip nie..betul-betul bagi jelas...kene bayar?
tulang-tulang,sendi-sendi,sel-sel yang bergerak, gas-gas yang masuk dan keluar(tak kisah keluar kat mana) dalam tubuh badan kita, semuanya tak perlu dibayar kan?
bayangkan kalau kene bayar.....

kalau la kene bayar.. confirm kita tak ada sekarang.. penat la ayah kita nak bayar "each sperm that have released".. dan kalau berjaya lahir pun kos belaan confirm makin tinggi and jangan terkejut la kalau kes buang bayi meningkat.. sengsara hidup oi tiap ari dapat bil cas penggunaan mata..

jadi Allah yang Amat Pemurah walaupun berkuasa tidak melakukan perkara tu..malangnya kita tak bersyukur dengan benda-benda free nie.. selalu kita hidup dengan salahguna nikmat Allah yang tak kene cas nie.. mata yang cukup rumit perletakan retina,salur darah nie kita gunakan tengok aurat orang lain.. bibir merah comel lagi merekah nie dengan lidah yang tak bertulang kita gunakan untuk mengumpat orang lain.. kita tak hargai nikmat Allah!!

aku taknak lari dari tajuk asal..aku nak ingatkan yang Allah kenekan jugak cas kat kita kalau tak sedar.. cas yang mudah je...ikot perintah Allah dan jauh dari larangan Allah.. solat,puasa dan lain-lain.. kalau korang rasa solat tu membebankan izinkan aku hadiahkan cermin kat korang untuk ingatkan aku dan korang nie PENDATANG kat muka bumi Allah!! nie bukan tempat kita nak buat semua ikot sedap hati and rasa je.. ikot la apa yang Allah suruh.. kita nie makhluk Dia! apa hak kita nak tayang body, mencarot cakap shial,fuck and sebagainya..APA HAK KITA????

DAH PENDATANG TU BUAT LA CARA PENDATANG!!! jangan tak sedar diri.. kita nie hidup kejap je..kat sana(akhirat) kita hidup kekal abadi..bezanya hidup dalam keadaan bebas BUAT APA SAHAJA atau kene seksa..boleh faham kan??

jadi bayar la balik kos nikmat yang kita guna dengan bayaran yang paling mudah..buat apa yang disuruh.. thats all..

hargai la hidup kita yang sekejap nie.. aku akhiri lagu yang tak popular tapi lirik yang mendalam..(at least artis nie pandai ucap cinta kat tuhan..kita??)

Saatku rindu padamu..
Seru ku seru namamu bertalu...
Rimbunan rindu yang bertemu
menjadi lembaran cintaku
ku serah kepada mu..

Bila ku sebut nama mu
Damai diruang hati ku ini
Ku seru namamu bertalu..
menjadi lembaran kasihku
Ku serah kepada mu

Engkaulah yang satu
Mustika Kalbuku
Kasih dan rindu ku oh..
Hanyalah padamu

Engkaulah kasihku
Tiada duanya
biar jadi hamparan
kasihku padamu

Tanpamu siapalah aku..

2 comments: